Sabtu, 05 Juni 2010

Senjata MUKMIN ( Hikmat Bacaan Bismillah )


adits yang diriwayatkan oleh Ibnu Sinny dan Addailamy dari Saidina Ali r.a :-
" Apabila engkau mendapat sesuatu musibah ( Kecelakaan ) bacalah :-

' Bismillaahi rrahmanirahim wa laa haula walaa quwwata illabillahil aliyil azhim '.

- Nescaya Allah menjauhkan daripadanya 70 pintu dari segala macam bala, kesusahan dan dukacita.

1. Menurut salah seorang Alim katanya - Barangsiapa membaca Basmalah 113 kali di hari jumaat dikala khatib diatas mimbar, seraya memohonkan( Apa yang dihajatkannya kepada Allah ) niscaya berhasil maksudnya.

2. Barangsiapa mengekalkan, mengucapkan Basmalah tatkala terbit matahari pada hari ahad dan ia menghadap kiblat dengan udhuk sebanyak 313 kali ( sebanyak Rasul-rasul Allah ) dan berselawat atas Nabi S.a.w - 100 kali, niscaya Allah memberinya rezeki dengan tiada disangka-sangka dengan kemurahannya.

3. Barangsiapa berkekalan mambaca Basmalah setiap hari 100 kali, niscaya Allah menunaikan hajatnya dengan mudah, baik ihwal dunia maupun akhirat

4. Menurut Imam Al-Gazaly - Barangsiapa membaca Bismillahi rrahmanirahim 12,000 kali dan setiap selesai 1000 kali hendaklah solat hajat 2 rakaat, selepas selesai solat yang terakhir bermohonlah kepada Allah akan apa-apa yang dihajatkan, mudah-mudahan Allah akan menunaikan hajatnya.

* BACALAH DENGAN PENUH KEYAKINAN, Ikhlas dan Lillahi ta'alla. Insya Allah dengan izinnya kita akan terselamat daripada sebarang kesusahan didunia dan akhirat. Dipermudahkan perjalanan hidup kita dan terselamat daripada musibah-musibah.

Inilah asas Senjata Mukmin

Amalkan dengan menzikirkannya sebanyak-banyaknya setiap hari - Mudah-mudahan anda semua akan diberkati dan dirahmati Allah sepanjang masa.

HEBAT, SESUNGGUHNYA HEBAT

Tidak ada komentar:

Posting Komentar